Drobečková navigácia


Modré džínsy. Je ľahké považovať tento základný kúsok za samozrejmosť, ale tento ležérny voľnočasový štýl má bohatú históriu a všetko začalo jedným významným číslom. Dôvod pre číslo 501® zostáva záhadou, ale jedno je isté: je to číslo, ktoré všetko zmenilo. Začalo to úplne prvou spoluprácou značky: Sanfranciský veľkoobchodník Levi Strauss a krajčír Jacob Davis z Nevady sa spojili s cieľom dosiahnuť revolučnú zmenu pracovných nohavíc pridaním odolných nitov, aby boli ešte pevnejšie. Dvojica džínsových inovátorov si tento proces patentovala 20. mája 1873, čím vytvorila predlohu pre všetky modré džínsy - ostatné je história. Túto ikonu teraz poznáme pod názvom Levi's® 501® Jeans.

 

  

Charakteristický dizajn s piatimi vreckami, rovným strihom a zapínaním na gombíky sa stal symbolom porušovania pravidiel, rodovej slobody a nenúteného cool štýlu. Z kedysi praktickej uniformy sa stal strih, ktorý si obľúbili všetci od popových hviezd a politikov, až po technologických rebelov a rockerov - pre ľudí ako ste vy, ktorí určujú štýl, je to prázdne plátno poskytujúce kreatívne vyjadrenie. Či už ste si ich práve pridali do košíka alebo už nosíte ošúchaný pár, ktorý je dokonale zabehnutý, odkaz džínsov 501® aj naďalej predstavuje minulosť, prítomnosť a budúcnosť tohoto ikonického štýlu. Spomenuli sme, že tento strih sa časom naozaj zlepšuje?

Na oslavu 149 rokov epických džínsov sme sa spojili so siedmimi vizionármi, ktorí sú skutočným stelesnením ducha 501® a vzdávajú hold dvom ľuďom, ktorými to všetko začalo.

 

Kid Cudi (@kidcudi)

Kid Cudi je hip-hopový inovátor, herec, producent a intergalaktický zvukový prieskumník. Cudi, známy svojou psychedelickou estetikou a autobiografickými textami, ktoré sa dotýkajú tém ako depresia, závislosti a temné oblasti ľudskej psychiky, si vo svete pop music a populárnej kultúry vytvoril svoj vlastný vesmír. Kid Cudi, ktorý otvorene podporuje duševné zdravie a povedomie o závislostiach, hovorí o vlastných problémoch z minulosti, čím pomáha fanúšikom nadviazať priateľstvá a inšpirovať sa týmto produktívnym umelcom. Podobne ako jeho žánrovo odlišné piesne, aj tento vizionár narodený v Clevelande a žijúci v Los Angeles sa neustále vyvíja a mení, aby sa zlepšoval a posúval svoje umelecké schopnosti až na hranice galaxie. Jeho najnovší album „Man on the Moon III“ je transcendentálny a ambiciózny počin, ktorý uzatvára trojdielnu lunárnu ságu Cudiho vesmíru.

„Moje vintage džínsy 501® sedia ako uliate a sú dokonalé. Budem ich nosiť každý jeden deň.“ - Kid Cudi


 

 

 

Gabriella Karefa-Johnson (@gabriellak_j)

Gabriella Karefa-Johnson je oveľa viac než len štylistka. Je to tvorkyňa, ktorá mení paradigmy a otriasa svetom módy jedným pútavým príspevkom za druhým. Gabriella je tiež prvou černoškou, ktorá svoj styling dostala na obálku časopisu Vogue, kde vytvorila ikonický obraz modelky Palomy Elsesser, ktorý pripomínal modernú Afroditu vynárajúcu sa z mýtickej morskej peny. Je aj autorkou kultovej obálky špeciálneho vydania s viceprezidentkou Kamalou Harrisovou. Po tom, čo pracovala pre veľké hviezdy ako Tonne Goodman, Julia Sarr-Jamois a Joe Zee, vynašla svoj vlastný osobitý pohľad na vec, ktorý vytvára nádherné príbehy a zároveň posúva hranice vyjadrovania štýlu, aby skutočne zmenila tvár módy.

 

 

 

Staz Lindes (@yostazyo)

Modelka a hudobníčka Staz Lindes sa takto skrátka narodila. Dcéra Hala Lindesa, gitaristu kultovej skupiny Dire Straits z osemdesiatych rokov, a modelky Mary Lovettovej, kráska narodená v Londýne a žijúca v Los Angeles bola podporovaná, aby rozvíjala svoju kreativitu a išla v stopách svojej slávnej rodiny. Hoci hviezdna kariéra je pre Staz prirodzená, táto samozvaná „šprtka“ sa prekvapivo drží pri zemi. Po tom, čo ju videli na pódiu s punkovou kapelou The Paranoyds, Staz debutovala na móle pre Saint Laurent, stala sa múzou vplyvného dizajnéra značky Hediho Slimana a nakoniec aj tvárou Yves Saint Laurent Beauté. Dnes sa pôvabne pohybuje medzi vzrušujúcou dravosťou koncertnej hudobníčky a prirodzenou eleganciou luxusnej módy. 

 

„Nič nie je tak pohodlné a všestranné ako model 501®. Môžete siahnuť po ženskom aj mužskom stylingu.“ - Staz Lindes


 

Tremaine Emory (@tremaineemory)

Termín multi-hyphenate ani zďaleka nedokáže opísať inovatívne schopnosti, ktoré má Tremaine Emory. Tento plodný tvorca je predovšetkým rozprávačom príbehov, ktorý vloží konceptuálne naratívy do všetkého, čoho sa dotkne. Kultúrny arbiter, umelec, kreatívny riaditeľ a zakladateľ streetwearovej značky Denim Tears často používa džínsovinu ako spôsob objavovania príbehu bavlny v Amerike a spojitosti tejto tkaniny s otroctvom. Výsledné odevy a doplnky sú nositeľnými formami umenia, ktoré konfrontujú a znovu využívajú symboly africkej diaspóry, ako je bavlnený veniec alebo modernizovaný plantážnický klobúk. Tremaine, ktorý má zdanlivo nekonečne široký kreatívny záber, pracoval aj s postavami ako Frank Ocean, Virgil Abloh, Tom Sachs, André 3000 a pôsobil aj ako riaditeľ značky YEEZY.

 

Gia Seo (@giaxseo)

Modelka, kreatívna riaditeľka a módna inovátorka Gia Seo je vizionárka a strategička. Tvorkyňa a nadšenkyňa do ponožiek z Brooklynu sa svojím štýlom POV a neúnavným cieľom dosiahnuť intimitu predovšetkým pre ázijsko-americkú komunitu stavia proti normám. Na vyjadrovaní štýlu záleží a Gia si dobre rozmyslí, s kým bude spolupracovať a koho si vyberie - nezáleží len na tom, čo hovoria, ale aj na konkrétnych činoch. Gia sa narodila a vyrastala na Aljaške, je tiež zanietená do iniciatív zameraných na ochranu Zeme a verí, že džínsový priemysel je prvým miestom, kde sa tieto zmeny môžu a mali by sa uskutočniť.

 

 

Mike D (@miked)

Neoceniteľný prínos Mikea D pre hudbu a populárnu kultúru nie je možné zmerať. Od osemdesiatych rokov tento MC a multiinštrumentalista prinášal do rapu drzé punk-rockové tóny, inteligentné komické texty a samplovaný zvuk, čím navždy zmenil podobu populárnej hudby pre celé generácie fanúšikov. Dnes je tento vášnivý surfer a filantrop, ktorý úzko spolupracuje s organizáciami Rainforest Action Network, Conservation International a Fibershed aj moderátorom mimoriadne populárnej rozhlasovej relácie „The Echo Chamber“, v ktorej prináša rozhovory s umelcami a zostavuje zoznam skladieb, ktoré si musíte vypočuť.

 

 

Nathan Westling (@nathanwestling)

Model Nathan Westling sa konečne cíti dobre vo svojej koži. Aj keď sa stal jednou z najznámejších tvárí v oblasti módy a predvádzal sa na prehliadkových mólach najznámejších značiek a módnych domov, Nathan sa nikdy necítil byť sám sebou. Všetko sa zmenilo, keď oznámil svoju mužskú identitu a prerušil svoju rozvíjajúcu sa kariéru, aby zladil svoje telo a myseľ. Tento zaneprázdnený model bol po svojom návrate do sveta módy vrúcne prijatý svojimi kolegami a aj celým odvetvím. Najdôležitejšie je, že žije svoju pravdu autenticky a podľa svojich vlastných podmienok - jeho nadšenie a chuť do života sú nákazlivé. Dúfa, že prostredníctvom svojej osobnej cesty pomôže inšpirovať a vzdelávať aj ostatných v tom, aby žili svoju vlastnú pravdu.

 

 

Produkty v článku